על רקע התפרצות חמורה של קורונה בביתר עילית וסגר שהוטל על העיר ביום רביעי בבוקר, "ידיעות ירושלים" חושף פסק הלכה של הרב משולם פייש רוטנברג, שבו הוא מסביר שאין צורך לסבן ידיים או לחטא אותן. הרב רוטנברג, שעומד בראש קהילת 'עטרת יהודה', כתב לאחרונה מאמר ארוך ומנומק, על נייר מכתבים רשמי שלו ובו הוא טוען בין היתר כי אין לסמוך על הוראות הרופאים מכיוון שהם אינם מבינים את התפרצות מגיפת הקורונה.
2 צפייה בגלריה
קורונה
קורונה
קורונה
(צילום: shutterstock)
לדברי הרב: "כ"ק האדמו"ר מוויז'ניץ ירושלים שליט"א המומחה הכי גדול בניו יורק בעניני רפואה זה כמעט ארבעים שנה, אומר אותו הדבר, וכן אחי מורי כ"ק האדמו"ר מפארשעי שליט"א מעיד בשם הרופאים, מנהלי בתי החולים, ומנהלי ארגוני הרפואה למיניהם וכן בשם המושל של ניו יורק ומשרד הבריאות של ניו יורק, שדיבר עם כל אחד מהם ועם כולם ביחד, ומסקנת הדברים היא: א' - הם אינם מכירים את טיב הנגיף וכל יום מתגלה פרט חדש המשנה את מה שידעו עד היום. ב' - הם לא יודעים איך זה עובר מאדם לאדם!. ג - הם לא יודעים מה ההשפעה של הנגיף על האדם כי זה משפיע שונה מאדם לאדם. ד' - ולכן אין להם עדיין תרופה לזה. וההרחקות שקבעו הם על סמך מה שהיה נהוג זה מאות בשנים במגיפות קודמות ולא בגלל שהם יודעים שזה מועיל גם עכשיו".
2 צפייה בגלריה
ביתר עלית
ביתר עלית
ביתר עלית
(צילום: אלכס קולומויסקי)
כאמור, הרב רוטנברג גם קובע הנחרצות שאן צורך לחטא את הידיים. לדבריו: "אם הזכרנו את רחיצת הידיים, גם האיוולת הזאת שצריך לרחוץ בסבון ואלכוג'ל וכדומה... דוקטור וואלך עליו השלום אמר שכאשר הוא בבית חולים וצריך לנתח או לטפל בחולה, הרי הוא רוחץ את ידיו כפי הוראת משרד הבריאות, אבל כשהוא בביתו הרי הוא רוחץ את ידיו רק כפי המבואר בשולחן ערוך.
"כי אם חז"ל קבעו שזה מנקה את הידיים אז לא צריך לעשות יותר והן נקיות. והרי כבודו קבע כפי האמת, שרק התורה היא שקובעת לנו מה ואיך צריך לנהוג, והתורה קובעת לנו שלא צריך סבון ושום דבר אחר לנקות את הידיים. אם כן מי קבע את השיגעון הזה של רחיצת ידיים עם חומרים אלו?"
על פי נתוני משרד הבריאות, בביתר עילית, שבה כ־60 אלף תושבים, נדבקו עד כה בנגיף קרוב ל־600 איש. בניכוי המחלימים, היו השבוע ביישוב כ־280 חולים פעילים. בשבוע שקדם לסגר, שיעור העלייה בתחלואה ביישוב עמד על 224%.